Vacker inflygning till Nice

DSC_0062

Det sägs att Nice har en av världens vackraste inflygningar till flygplatsen. Nice inflygningssträcka kommer ofta på pallplats i tävlingar där piloter ombeds rösta på vilken flygplats det är vackrast att landa ett flygplan på.

Vid rätt väder och vind tar flygplanen vägen förbi strandpromenaden på väg in mot landning. Jag tycker aldrig man vänjer sig vid att se flygplanen så nära stranden och vattnet, de flyger verkligen lågt! Och ändå dunkar det in ett plan med bara några minuters mellanrum under hela sommarhalvåret.

2 tankar om “Vacker inflygning till Nice

  1. Hej Petra! Började följa Din blogg för ett antal månader sedan! Helt suverän och en massa bra tips. Har varit i Nice två gånger denna sommar och vi har en resa bokad till midsommar nästa år, 2017. Ville bara fråga om att ta sig runt i Nice. Är ju mycket promenerande, är helt okej men vore skönt att kanske kunna ta sig runt på annat sätt. Vet Du hur Velo Blue (heter det så?) fungerar? Vore smidigt att kunna ta sig runt på cykel och bara ”docka in” vid annan station. Verkar hur bra som helst. Dock står ju alla instruktioner (betala med kort, ringa tel.nr.??) på franska så jag och maken fattar typ ingenting….Ville bara fråga om Du tror det är ett bra sätt att ta sig runt med dessa cyklar. Tack för bästa bloggen och trevlig helg! Hälsningar Heléne.

  2. Hej, jag googlade mig in på er blogg, eftersom jag är påväg till Nice i början på Maj. Vi åker tillsammans med min mamma och söker nu boende. Vi skulle helst bo i en lägenhet istället för hotell, så vi får duka upp goda franska frukostar på en balkong före vi startar dagen. Finns det möjlighet att hyra er lägenhet för 4 nätter, eller har du några andra bra rekommendationer på boende i Nice?
    Som sagt önskar vi oss en lägenet med balkong, i gamla stan eller nära stranden. Tacksam för svar 🙂

Lämna en kommentar